Legion Incubus + Hellmouth + Spawning vessel

Warmachine og Hordes regeldiskussioner.

Redaktør: Hjelmen

Besvar
Nightbringer
Pyg Ace
Indlæg: 49
Tilmeldt: lør aug 15, 2015 11:01 am

Legion Incubus + Hellmouth + Spawning vessel

Indlæg af Nightbringer » tirs dec 13, 2016 10:00 am

Har kigget på min legion hær og faldt over en måske lidt overdrevet kombination som jeg lige ville vende med jer andre.
Der er flere niveauer så starter med det simplest.

Spawning vessel + Incubus
: Vessel får en corps token hvis en model inde for der rækkevide bliver destoryed men det er samme trigger som Incubus, så kan man både få en corps token og få en incubus i spil af den samme model.
Hellmouth: Gør reglen Tendrils at der kan komme nye tentacles i spil hvis de er blevet destoryed.

Hellmouth + Spawning vessel + Incubus: Hvis begge overstående spørgsmål er rigtige, er det så virkeligt muligt at følgende scenarie kan finde sted.
1 tentacle i en hær med Incubus, inde for rækkevide af et Spawning vessel bliver skadet af et fjendligt angreb. Den bliver så first disable, ingen særlig effekt. Derefter bliver den boxed, igen ingen effekt. Defter bliver den destoryed, både recycle (Spawning vessel) og host (Incubus) bliver trigget af destoryed men ingen af reglerne siger at model efterfølgende bliver fjernet fra spillet.
Kan man så få begge effekt ud på en gang?
I efterfølgende runde fordi det var en tentacle kan den så komme i spil igen?

Besvar