Roars maleblog for 2017

Age of Sigmar

Redaktør: Mads O

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Re: Roars maleblog for 2017

Indlæg af Grønlykke » lør jul 08, 2017 8:03 pm

Jeg kan ikke blive klog på det der Tush :D - Jeg synes ikke det sorte er super-godt, men bukserne (og bæltet) er virkelig virkelig fede!!! Og så bliver jeg altid imponeret over dine baser - du kan altså et eller andet med farver og tekstur :D

Brugeravatar
Roar
Gobberen med den gule hat
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Roar » lør jul 08, 2017 8:20 pm

Enig i, at den sorte ikke spiller. Jeg tror den er lavet af noget helt andet end de andre tusch-farver, for den er meget bastant. Må lege noget mere med den :)
Ceterum censeo felem viridem esse colorandam!

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » søn jul 09, 2017 11:38 pm

Han er blevet rigtig fin og med OSL på basen. Lækkert.

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » tors jul 20, 2017 3:11 pm

Så er jeg tilbage i landet. Inden jeg tog afsted fik jeg samlet 3 jetbikes, nu er min Eldrad Ulthren (fra Death Masque) kommet. Så nu skal jeg blive efterårsklar på 40k-fronten.

Har læst rigtig meget i mit index og lagt point sammen. Kunne mærke, at jeg, så snart jeg tænkte i Ynnari og kunne bruge alle 3 fraktioner, ikke kunne lade være med at min-maxe. Tage det bedste de forskellige steder fra. Det var ikke ligefrem planen, vi kører jo forhåbentlig ikke max bis :)

Så jeg starter med ren Craftworld, evt. med min enhed harlequins i deres egen lille detachment. Så kan jeg altid senere købe de tre Ynnari karakterer og tage den derfra.

Ulthwe er i få aspect warriors, og mange guardians og seers, så det er det, jeg går ud fra.

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » tors jul 20, 2017 9:30 pm

Det lyder godt. Kan dog ikke se hvorfor du ikke skal maxe ud, hvis det er det du vil?
Har egentlig slet ikke tænkt i power level endnu. Men hvem ved hvor det ender?

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » søn jul 23, 2017 12:19 pm

Nej, du har nok ret. Men det er lidt noget svært noget. Jeg har sådan set ikke lyst til at bisse max, men det viste sig svært at lade være, når man i Ynnari har flere muligheder til præcis samme slot (Guardians vs. Kabalites osv).

Photobucket har brændt mig (og alle andre) af. Nu forsøger jeg mig med noget andet.

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » søn jul 30, 2017 6:12 pm

Ja det er lidt noget øv med photobucket, især fordi det er umuligt at genetablere alle de gamle blog billeder.
Jeg synes stadig du skal maxe ud, vi finder nok en løsning hvis det bliver for meget.
Personligt har jeg erkendt min egen rolle som statist i jeres spil🐧

Spiky Norman
Mechanithrall

Indlæg af Spiky Norman » søn jul 30, 2017 8:22 pm

Maks ud på de modeller, du synes der er fedest, så lander det formodentlig i rimeligt sted styrkemæssigt (Mellem 4-7 på en imaginær 10-point skala f.eks).
Eneste jeg vil appellere til at undgå er "skew-lister", da det som regel er nogle rimeligt énsidige kampe der kommer ud af det, og der er sjældent særligt meget der kan skrues på, for at få styrkeniveauet op/ned - F.eks. Magnus the Red + 3 Knights eller noget i den dur. :-)

Jeg sigter efter noget "take all comers" på et casual niveau (Ikke ETC men stadig værd at stille på bordet). Jeg har dog ikke nogen erfaring. med hvad der er vildt og ikke er, ud over det jeg kan læse mig til på diverse fora.
"It is every citizen's final duty to go into the tanks and become one with all the people." - Chairman Sheng-Ji Yang, 'Essays on Mind and Matter'.

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » søn aug 06, 2017 10:49 am

Nixon skrev:
søn jul 30, 2017 6:12 pm
Ja det er lidt noget øv med photobucket, især fordi det er umuligt at genetablere alle de gamle blog billeder.
Jeg synes stadig du skal maxe ud, vi finder nok en løsning hvis det bliver for meget.
Personligt har jeg erkendt min egen rolle som statist i jeres spil🐧
Ja, det er øv. Jeg har været rigtig træt af den stigende reklamemængse på Photobucket længe, så det her var så det, der skulle til for at komme videre.

Du kan godt redde dine gamle billeder - man kan godt downloade dem fra sitet uden at kunne se dem! Jeg har i hvert fald kunnet redde de fleste af dem, jeg forsøgte med.

Nu her jeg så hoppet på en betalingside. SmugMug. Det koster godt nok 30 kr om måneden. Til gengæld er det super lækkert. Det er lavet til fotografer, hvis man har et større abonnement kan man sælge billeder igennem sitet osv. Designet er clean, det er let at lave mapper og gallerier og der er nogle fede embed feature: man ligger billedet ind i stor opløsning og vælger så fra gang til gang, den størrelse billedet skal have, når man embedder det et andet sted, fx. her. Så skal forummet heller ikke resize.

Tjek min side her: https://roargaardsoee.smugmug.com/

Hvad angår mit 40k projekt er der sket kovendinger. Jeg malede en jetbike og det var helt forfærdeligt. Den røde blev super og skal genbruges i andre projekter. Men ikke videre Eldar-agtig. Og det clashede med de andre farver, der blev grimme. Efter en eksistentiel krise lagde jeg modellen på hylden og så mig omkring i mit nørderum. Her fandt jeg nogle sprues fra et gammelt urealiseret projekt. Man skal jo male sig ud af malekriser, så jeg samlede og malede en model. Det var skidesjovt. Så jeg malede 10 til. Og jeg er halvvejs gennem de 10 næste. Når jeg har lavet baser smider jeg billeder op. Det er ikke ligefrem Eldars...

Suspense suspense osv osv (har set for meget Game of Thrones i ferien, så jeg tror åbenbart der skal være suspense og cliffhangers i alt).

Spiky Norman
Mechanithrall

Indlæg af Spiky Norman » søn aug 06, 2017 11:11 am

Spændende!
Er det Slaanesh? (GoT fik mig til at tænke Slaanesh af en eller anden grund :-))
"It is every citizen's final duty to go into the tanks and become one with all the people." - Chairman Sheng-Ji Yang, 'Essays on Mind and Matter'.

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » søn aug 06, 2017 1:35 pm

Slaanesh var faktisk nærliggende, fordi min bike blevee mere Slaanesh (på den ufede måde) end Eldar.

Nej, det er noget helt andet. Lad os sige, at I har 3 gæt pr. mand. Gætter I det udløser det en præmie. Tidsfristen er næste gang vi mødes, altså halvanden uge fra nu.

Første ledetråd:

Heraldrikken er blå og hvid...

Spiky Norman
Mechanithrall

Indlæg af Spiky Norman » søn aug 06, 2017 1:51 pm

Nova Marines?

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Indlæg af Kris » søn aug 06, 2017 10:52 pm

Royal Copenhagen porcelæn ! vidste dog ikke at det kom på sprues....

eller måske Tau

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » man aug 07, 2017 9:04 am

Gode bud! Men ikke korrekte. Royal Copenhagen kunne ellers godt have været rigtigt.

Hint#2
Hæren står for det stik modsatte af hvad jeg satte mig for med Eldars...

(hvis nogen ikke skulle have regnet det ud: Gættelegen her er temmelig dum, men der var så dødt herinde)

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » ons aug 09, 2017 4:02 pm

Nå. Det kom der jo ikke videre meget aktivitet ud af.

I aftes var jeg til maleaften hos Kris. Han havde mange forskellige gæt, som alle ramte forbi. Her er et stemningsbillede:

Billede

Og her er et lille zoom in af Projektet:

Billede

WAAAGH! (Kan man have en 40k kampagne uden nogen spiller orker?)

Besvar