40k 8th edition

Age of Sigmar

Redaktør: Mads O

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Re: 40k 8th edition

Indlæg af Kris » tirs jul 04, 2017 5:39 pm

Spiky Norman skrev: Okay. Jeg har læst flere der nævner at man skal give decal-arket lak, hvis man printer på en inkjet. Men det vil være nemmere, hvis det ikke var nødvendigt.

Ift. kraniet/logoet så er sølvgrå eller hvid okay, begge dele kan fungere på en sort baggrund. Jeg tænkte umiddelbart at sølvgrå ville være værst, men måske er hvid værst. Hvis ikke andet kan der være en sort ramme om kraniet som kan få lov at sidde eller males over med sort.
Og ja, det ligner ret meget et Iron Warriors ikon, hvilket også er en del af deres baggrundshistorie - At de nok er Iron Warrior loyalists, som blev adopteret af Ultramarines som et successor chapter. :-)
jeg lakkede først efter jeg havde malet figuren færdig. no issues. sefølgelig skal papiret tørre ordentligt.

der er et iron warriors sheet fra forgeworld. men det er måske nok for meget iron warriors :P

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » ons jul 05, 2017 10:43 am

1000 point er alt for lidt!! :D

I øjeblikket er planen Tempestus med commisar og fly støtte af lidt Imperial fist - Jeg tænker gul kan være træls at male, men ser rigtig fint ud med battledamage og kan nok godt laves grim and dark. Jeg bliver nok nød til at tage et par billige tanks for der er ikke råd til 3 gange heavy inf. :P

Spiky Norman
Mechanithrall
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Spiky Norman » ons jul 05, 2017 11:27 am

Grønlykke skrev:1000 point er alt for lidt!! :D

I øjeblikket er planen Tempestus med commisar og fly støtte af lidt Imperial fist - Jeg tænker gul kan være træls at male, men ser rigtig fint ud med battledamage og kan nok godt laves grim and dark. Jeg bliver nok nød til at tage et par billige tanks for der er ikke råd til 3 gange heavy inf. :P
Vi kan vel starte med 1000pts? :-)

Jeg vil i hvert fald gerne spille nogle 1000pts kampe først, for at få reglerne ind på rygraden. 1000pts passer også med indholdet af Primaris-delen af Dark Imperium, eller rettere 1009pts, hvis jeg har regnet rigtigt.

@Kris - Jeg har nu bestilt et par decal ark, både hvid og gennemsigtig, samt Micro Sol, Micro Set og Micro Decal Film (lak). Så håber jeg at det bliver godt. Jeg tænker at jeg selv må have gang i Photoshop og lave et ark som passer. Har købt både inkjet ark til min egen printer og et enkelt laser ark til printeren på arbejde, hvis ikke inkjet går godt.
"It is every citizen's final duty to go into the tanks and become one with all the people." - Chairman Sheng-Ji Yang, 'Essays on Mind and Matter'.

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Indlæg af Kris » ons jul 05, 2017 12:35 pm

det lyder spændende ! glæder mig tila t se og høre hvordan decal eksperimentet går !

jeg sad og prøvede at lave lister til mine mariner igår, hvilket jeg gik 200% kold over. så jeg skal lige revudere min tilgang til den del af det.
måske sætte nogle lidt hårdere restriktioner på det.
jeg legede lidt med battlescribe, men jeg tror måske egentligt ikke det er en god ide. der er alt for mange muligheder..

in other news så står der nu en pakke med nogle necrons på bordet også !

Brugeravatar
Roar
Gobberen med den gule hat

Indlæg af Roar » ons jul 05, 2017 6:07 pm

1000 point er et godt udgangspunkt - vi kan jo ikke alle fyre maling på 2k point på en fredag aften, Peter :). Så kan vi få prøvet spillet lidt af, som Lasse siger.

Men det er klart, at der er mange af de sjove ting, der ikke er plads til på 1000 point, så der er nok ikke noget i vejen for at arbejde sig frem mod de 2000.

Jeg er nu sprunget helt på Eldar, med al sandsynlighed Ynnari, så jeg kan mixede de enheder, jeg synes ser fedest ud og samtidig få et godt mix af tropper - det er lidt svært i Craftworld, hvis man gerne vil minimere failcast.

Spændende med de decals, Lasse! Alternativt er der jo de skulpterede Iron Warrior skulderpuder fra Forgeworld.

Og spændende Peter - gul er ikke så slem med en airbrush.
Ceterum censeo felem viridem esse colorandam!

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » tors jul 06, 2017 1:52 pm

Synes helt klart der skal sigtes efter 2k. Ellers bliver det nærmest kun fodfolk.
Det ser ud til at der kommer masser af nye Codex allerede i år, så køb ikke for stort ind endnu.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » tors jul 06, 2017 5:22 pm

Space marine Codex allerede i denne måned!

Er der nogen som skal have noget med fra forge world?

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » tors jul 06, 2017 5:30 pm

Måske! Er ret lun på en hornet, men skal lige tælle mønter først :).

Og Peter, ang. baser: jeg malede de der GW-teksturfarver på, inden jeg grundede, så var det bare at male dem med airbrush med lys grå over sort, tror jeg nok.

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Indlæg af Kris » tors jul 06, 2017 9:07 pm

hvornår regner du med at bestille peter ?

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » fre jul 07, 2017 6:34 am

Jeg tænker mandag?

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Indlæg af Kris » fre jul 07, 2017 6:26 pm

Grønlykke skrev:Jeg tænker mandag?

Super. Surfer lidt på deres shop i weekenden så

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » fre jul 07, 2017 8:30 pm

Så kom der er Start Collecting Eldar i hus. Pudsig boks i 8th, hvor den ikke har nogen troops. Maler dem Ulthwe-ish, men med mere vampyragtig rød, så de kan gå til både Craftworld og Ynnari.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » lør jul 08, 2017 8:00 pm

Roar: Super! glæder mig til at høre om dine ideer :)

Jeg har leget mere med fluff og ændre nok mening endnu endnu endnu en gang :wink:

For at koble mine Tempestus sammen med mine Primaris tænker jeg at mine Tempestus skal være inqusitor-guards og at mine primaris så har fået "Inquisitionelle"-ordre på at hjælpe med den opgave som min Inquisitor er ude på.

Så mine Tempestus vil nok blive sorte med lidt rødt.

De space marine chapters jeg overvejer nu er så:
Imperial fists - Jeg tænker at gul at lave battledamage og grim-feel på. De skal så komme med noget tungt til at støtte mine Tempestus.
Red hunters og Exorcists - De er begge tæt knyttet til Inqusitionen, men de er røde og jeg tror det bliver svært for mig at male "Dark and grim".
Rift Stalkers - De består kun af Primaris og er et nyt chapter, så de gør bare hvad de for besked på. De er hvide.
Crimson fists - De har åbenbart også tætte bånd til Inqusitionen og et rygte for at være deres lap-dogs. De er blå hvilket ville være en udfordring, men jeg ved ikke hor godt de vil spille sammen med sorte Tempestus...

Jeg var også lige forbi Death watch og Grey knights når jeg nu overvejer en inqusitor, men de må ikke tage Primaris.

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » lør jul 08, 2017 8:15 pm

Tror du ikke det er et spørgsmål om tid, inden DW og GK får primaris? Det er jo det oplagte valg til inquisitors. Men ellers synes jeg du har mange gode bud, kender ikke de nye chapters, men historien med red hunters er da meget fed? Med en dyster rød tænker jeg sagtens det kan blive frygtelig dark and grim! Det bliver selvfølgelig meget rød og sort, men på den anden side vil det bringe hæren sammen farvemæssigt.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » lør jul 08, 2017 8:21 pm

Jeg er ret vild med Red Hunters, men jeg skal nok have noget hjælp til at gøre den røde dark and grim :wink:

Besvar