Vassal?

Her er plads til alt fra Immoren til begivenheder fra hverdagen.

Redaktør: Hjelmen

Sorlj
Mechanithrall

Vassal?

Indlæg af Sorlj » man sep 28, 2015 7:13 am

Jeg spillede mit første spil over vassal i går og jeg er allerede stor fan. Det eneste jeg ikke er fan af er det measuring tape man anvender. Det jeg virkelig savner er en hotkey der måler distancen mellem to modeller. Er der nogen der ved om en sådan eksisterer?

Brugeravatar
Mouse
Propagandamusen
Geografisk sted: Århus

Re: Vassal?

Indlæg af Mouse » man sep 28, 2015 7:26 am

Jeg har spillet nogle spil på vassal efterhånden og det fungerer udemærket.

Der findes ikke en sådan hotkey, desværre. Der er kun at fedte med de der målebånd til man bliver nogenlunde til at bruge dem.
..no human mind can be 100% wrong. Or, we might say, nobody is smart enough to be wrong all the time. (Ken Wilber, 2003

Sorlj
Mechanithrall

Indlæg af Sorlj » man sep 28, 2015 7:44 am

Det er super ærgerligt, for man skulle ikke tro at det skulle være så svært at lave en sådan rent teknisk... Æv!
Jeg er i øvrigt super klar på et spil vassal en gang imellem, så folk må endelig skrive, hvis der var nogen der skulle have lyst til et spi!

Brugeravatar
Mouse
Propagandamusen
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Mouse » man sep 28, 2015 8:36 am

Det skal jeg holde i baghovedet til en kold barselsaften.
..no human mind can be 100% wrong. Or, we might say, nobody is smart enough to be wrong all the time. (Ken Wilber, 2003

Sorlj
Mechanithrall

Indlæg af Sorlj » man sep 28, 2015 11:56 am

Gør det :)

pfr
Bane Thrall

Indlæg af pfr » tirs sep 29, 2015 12:26 pm

Jeg har også i sin tid spillet en del Vassal , men er rusten, men spiller også gerne.
Vh
Rodler

Brugeravatar
dickovdk
Bane Thrall
Geografisk sted: Greve

Indlæg af dickovdk » tirs sep 29, 2015 12:39 pm

Jeg har flere gange tænkt på at lære det at kende. Men det kræver nok lidt "intro" for at komme i gang tænker jeg!
Johnny Dickov Fagerberg

Brugeravatar
elflord
World Ender
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af elflord » tirs sep 29, 2015 2:31 pm

dickovdk skrev:Jeg har flere gange tænkt på at lære det at kende. Men det kræver nok lidt "intro" for at komme i gang tænker jeg!
IMHO er målebåndene det værste. Jeg kan simpelthen ikke regne dem ud. Synes virkelig de er ulogiske.
Aka: Karsten W Bang
Warmachine & Hordes Android App: IronGrudge.

Sorlj
Mechanithrall

Indlæg af Sorlj » ons sep 30, 2015 7:31 am

Det er meget simpelt dickov. Jeg så en enkelt introvideo på youtube på 15 minutter og så var jeg sådan set nærmest klar. Målebåndet er elendigt ja! Heldigvis fungerer piletasterne ret godt (1' Per klik). Det er også ulogisk at man skal dobbelt klikke for at aktivere målebåndet, når alt andet kræver et enkelt klik og så er det let at komme til at flytte en model når man aktivere den/markere den. Heldigvis er der i bedste Office stil en fortryd knap :)

Jeg spillede mit første spil i vassal i søndags 25 points Og det tog omkring halvanden time. I går spillede jeg 35 point og det tog omkring en time og et kvarter, så i modsætning til hvad jeg hører fra de fleste vil faktisk sige at vassal spil er hurtigere end rigtige spil.

Brugeravatar
elflord
World Ender
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af elflord » ons sep 30, 2015 8:35 am

Kunne være man skulle prøve det en dag. Jeg har faktisk kun brugt det til at øve tur 1 i de armylister hvor modellerne nemt kommer til at spærre for hinanden og ikke opnå den fulde fremrykning.
Aka: Karsten W Bang
Warmachine & Hordes Android App: IronGrudge.

Brugeravatar
dickovdk
Bane Thrall

Indlæg af dickovdk » ons sep 30, 2015 9:22 am

Sorlj skrev:Det er meget simpelt dickov. Jeg så en enkelt introvideo på youtube på 15 minutter og så var jeg sådan set nærmest klar.
LINK LINK LINK !!!!

Det betyder måske endda man kan teste lidt mystiske lister af. Jeg har jo fx mine Merc lister jeg skal lære at bruge også er Vassal måske en god måde at få flere spil end blot "tirsdagsspillet" ind.

Og hvis 35pts kan gøres på 5 kvarter så bør der være tid til det når famiien ser TV :)
Johnny Dickov Fagerberg

Bom
Brute Thrall

Indlæg af Bom » ons sep 30, 2015 2:35 pm

dickovdk skrev:
Sorlj skrev:Det er meget simpelt dickov. Jeg så en enkelt introvideo på youtube på 15 minutter og så var jeg sådan set nærmest klar.
Og hvis 35pts kan gøres på 5 kvarter så bør der være tid til det når famiien ser TV :)
Jeg tvivler på at det kan gøres så hurtigt, det tager en god del længere tid end at spille rigtigt.

primært er det godt til at øve startopstilling og hvad-nu-hvis scenarier.

Sorlj
Mechanithrall

Indlæg af Sorlj » ons sep 30, 2015 3:46 pm

Bom skrev: Jeg tvivler på at det kan gøres så hurtigt, det tager en god del længere tid end at spille rigtigt.

primært er det godt til at øve startopstilling og hvad-nu-hvis scenarier.
Det har det ikke gjort i de to tilfælde jeg har spillet (de to første og eneste vel at mærke).

Det tager stort set ingen tid at finde sin hær frem, tærren og scenarie kan klares ved ganske få klik og der er ingen oprydning. Et af de elementer i Vassal, der kan tage lang tid er målebåndet, så hvis man afholder sig fra at bruge det mere end højst nødvendigt (controlareas kan slås til, så her er der ikke behov eksempelvis) og i stedet anvender piletasterne mest muligt, vil jeg mene, at et spil Vassal sammenlagt er hurtigere end et rigtigt spil. Oplevelsen er selvfølgelig ikke den samme, men mine umiddelbare tanker om Vassal er, at det er et rigtig godt alternativ, der bestemt ikke er så tidskrævende og omstændigt, som andre får det til at lyde som.

Det skal dog siges, at Pino og jeg har været på skype mens vi har spillet, hvilket helt sikkert har gjort oplevelsen hurtigere (så vi kan sige, hvad vi laver frem for at skulle skrive det) og hyggeligere! Jeg tror ikke jeg ville orke et spil uden!

@Dickov
Det var denne tutorial jeg så. Den besvarer ikke alle spørgsmål men den fungerede glimrende som introduktion.
https://www.youtube.com/watch?v=RITVxUYwbbQ

Brugeravatar
dickovdk
Bane Thrall

Indlæg af dickovdk » ons sep 30, 2015 5:32 pm

Sorlj skrev: Det var denne tutorial jeg så. Den besvarer ikke alle spørgsmål men den fungerede glimrende som introduktion.
https://www.youtube.com/watch?v=RITVxUYwbbQ
Den skal ses lige efter aftensmaden. Vassal er installeret og oppe og kører. jeg hentede desuden BÅDE hordes og warmachine modulerne men kan man ikke spille på tværs af spilsystemerne?

Anyway smid mig på gruppen over folk der er klar på et 25-35pts game (hvis man har tålmodighed til en rookie) ;)

Desuden @Karsten så har jeg lagt en event ind i IG således jeg senere kan se hvilke spil jeg har spillet på Vassel og hvor godt/dårligt det er gået - så mer' data til dig!
Johnny Dickov Fagerberg

Sorlj
Mechanithrall

Indlæg af Sorlj » ons sep 30, 2015 5:49 pm

Det kan man selvfølgelig sagtens dickov. Jeg spillede cygnar mod cirkle i går.

Besvar