Roars maleblog for 2017

Age of Sigmar

Redaktør: Mads O

Brugeravatar
Roar
Gobberen med den gule hat
Geografisk sted: Aarhus

Roars maleblog for 2017

Indlæg af Roar » ons maj 03, 2017 9:14 am

Efter en lang BG-hiatus er jeg vist tilbage. Det er ikke fordi der ikke er blevet malet, det er bare ikke kommet her forbi. Og så har det ikke så meget med Warmachine at gøre. Men alt mulig andet.

Så i stedet for at tage stafetten op, hvor den blev sluppet sidste sommer, starter jeg en lille plog for 2017, så jeg kan samle det hele ét sted og faktisk få smidt nogle billeder op. Temaet for 2017 indtil videre har været at male det jeg har lyst til, når jeg har lyst og på den måde og til det niveau jeg har lyst til. Det betyder sjovt nok, at maleglæden er ret høj for tiden. Det er ikke så meget jeg får tid til, men det føles ikke som en sur pligt. Derfor bliver der heller ikke malet for at deltage i turneringer eller i malekonkurrence - det hele er fuldstændig uden pres.

Lidt om nogle forskellige projekter:

Age of Sigmar: Disciples of Tzeentch
Mit 2017+ AoS projekt. Målet er at male alt mulig kaosagtigt i skrappe farver. Jeg har en komfortzone, det udelukkende indbefatter jordfarver. Og det er jo noget af en begrænsning, så jeg har fat i lilla, tyrkis, blå, lysegrøn og magenta. Det er sgu lidt uhyggeligt. Samtidig gider jeg ikke bruge for meget tid pr. model. Det tror jeg godt kan ses på dæmonerne, som stadig er WIP og som derfor først kommer op senere. Men her er noget af det færdige:

Billede

Billede

Shadow Wars Amageddon: Harlequins
Nyeste færdige projekt. En Harlequin troupe til Shadow Wars. Malet ultrahurtigt (samlet maletid 7-8 timer for 8 modeller) med underlighting, svamp og tuschfarver, sådan lidt blanchizu-agtigt sjusket i dystre farver. Sjovt projekt, som jeg sagtens kunne arbejde videre med, dybere og mere mættede farver osv. Men det skal jeg ikke. Det er nogle gange vidunderligt at have et kort lille projekt, som nu efter få timer er afsluttet - og videre.

Billede

Super Dungeon Explore
Modsat Harlequins et evighedsprojekt. Jeg maler et par modeller når jeg har lyst. Det skal heller ikke være alt for smukt, det skal primært på bordet (spillet er stadig sjovt og bliver kun sjovere med malede dukker).

Billede

En Iron Golem miniboss.

Billede

Work in progress på Fae Alchemist og Princess Emerald, to heroes der kommer på bordet ofte.

Forvent mere hen over året - målet er at få malet så meget, som jeg overhovedet lyster. Det meste bliver nok sådan noget hurtigt noget som det her, men jeg har også et par små projekter, der gerne må blive lidt finere...

I aften skal jeg dog hjælpe Nix med at gøre lidt færdig til ArosCon, så det bliver så ikke på egne dukker :)

Roar
Ceterum censeo felem viridem esse colorandam!

Brugeravatar
Hjelmen
The Arbiter
Geografisk sted: København S

Re: Roars maleblog for 2017

Indlæg af Hjelmen » ons maj 03, 2017 11:03 am

Sejt, Roar! Flotte dukker :)
Og for øvrigt mener jeg at Legion bør nerfes.

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » ons maj 03, 2017 11:25 pm

Ja det ser jo godt ud. Vi har gang i noget godt her i Aarhus.

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » fre maj 19, 2017 3:42 pm

Tak for det, I to. Det er jo hvad det er.

Nå, men jeg leger videre med inks. I sidste weekend havde jeg fornøjelsen af at lege med Kris og Bent i førstnævntes labre nye lejlighed.

Der er intet nyt i teknikken, faktisk er den sikkert ældre end alle de andre vi bruger. For de brugte underlighting og tynde glazes i barokken. Det er ret sjovt, det er hurtigt, udtryksfuldt og spændende at lave teksturer med. Teknisk perfekt er det ikke! Miko til højre er åbrnlyst ikke færdig...

Billede

Billede

Og til sidst lige et stort close up for at vise leg med slidt læder-tekstur. Det er dog værd at bemærke, at man bør lakere inden man smider almindelig maling mellem tusch-lagene, da det ellers ikke fæstner sig særlig godt, fik ødelagt en del frihånd på Miko på den konto!

Billede

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » fre maj 19, 2017 9:46 pm

Tekstur er det nye sort, fedt du er gået i gang med det. Kunne vi godt lave en maledag omkring!

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » fre jun 30, 2017 8:58 am

Stort set klar til i aften (ved det sværte ikke om jeg når at få lavet det sidste på LoC)

Billede

Spiky Norman
Mechanithrall

Indlæg af Spiky Norman » fre jun 30, 2017 12:55 pm

Top dollar!
"It is every citizen's final duty to go into the tanks and become one with all the people." - Chairman Sheng-Ji Yang, 'Essays on Mind and Matter'.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » søn jul 02, 2017 7:09 am

Ja, det er fedt Roar :D

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » tirs jul 04, 2017 10:03 pm

Mens alle har 40k-feber hyggemaler jeg noget andet mens jeg leger videre med mine inks. WIP:

Billede

Før han får mat-lak er han ikke til at tage retvisende billeder af. But whatever.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » ons jul 05, 2017 10:49 am

Det kan da et eller andet det der tusch :D Men jeg tror nu ikke at jeg selv kaster mig ud i det.

Hvordan har du lavet baserne på dine Harlequins? - jeg overvejer noget i den retning til mit 40k.

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » ons jul 05, 2017 3:47 pm

Det ser rigtigt godt ud, er selv begyndt at bruge inks men mere moderat.
Kunne være fedt med en maleaften, med fokus på ink.

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » ons jul 05, 2017 6:08 pm

Det er en god plan!

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Indlæg af Kris » ons jul 05, 2017 6:32 pm

jeg kan godt lægge lejlighed til den 9 eller den 16 hvis det kan passe.

/K

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » fre jul 07, 2017 8:26 pm

Jeg er desværre usikker på, om jeg er i landet i perioden.

WIP2, nu med 90% mindre skin. Så skal basen bare lige laves. Modellen skal i spil ses noget længere oppefra, hvilket gør det til en lidt pudsig model, da man så ikke kan se Ansigtet!

Billede

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » lør jul 08, 2017 7:17 pm

Så blev jeg endelig færdig og fandt atypisk nok et rigtigt kamera frem:

Billede

Jeg kunne hænge mig i en masse detaljer, som kunne forbedres, men det er ikke der jeg er for tiden. Jeg synes udtrykket er ca der, hvor jeg gerne vil have det.

Nu lidt eldar.

Besvar