Denmark White: Jan D'Souza

Pledges, hobby blogs og andre sammenhængende journaler

Redaktør: Roar

Jan D´Souza
Iron Lich

Re: Denmark White: Jan D'Souza

Indlæg af Jan D´Souza » søn aug 31, 2014 10:11 am

Mine færdige lister er:

EKrueger
- Druid Wilder
- Gorax
- Ghetorix
- Warpwolf Stalker
Una the Falconeer
- Rotterhorn
Druids of Orboros
- Druid Overseer
Woldstalkers
Gallows Grove
Shifting Stones
- Stone Keeper
Shifting Stones
Blackclad Wayfarer

Morvhana2
- Gorax
- Moonhound
- Warpwolf Stalker
Gallows Grove
Shifting Stones
- Stone Keeper
6 Tharn Blood Pack
5 Skinwalkers
- Alpha
6 Tharn Ravagers
- Tharn Chieftain
Swamp Gobber Bellow Crew

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » søn aug 31, 2014 4:17 pm

Jeg er løbet tør for brun wash, så de er malet uden - jeg er ikke sikker på det er nødvendigt med washen til dem.

Billede

Billede

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » søn aug 31, 2014 4:32 pm

Hmm - hvordan highlighter man egentlig metal?

Brugeravatar
Jonesy
Dragon Father
Geografisk sted: Åårhus

Indlæg af Jonesy » søn aug 31, 2014 4:37 pm

På samme måde som andre farver, det er bare sværere (syntes jeg). Start med en god skygge (feks en wash) og highlight så med din oprindelige metallic, eller en der er lysere.
"...jeg er enig med Jonas" - Citat Hjelmen!

"...en ustoppelig warmachine-spillende kæmpe" - Citat Hjelmen!

Brugeravatar
Overhamsteren
Lich Lord
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Indlæg af Overhamsteren » søn aug 31, 2014 6:00 pm

Ja chainmail, wash, chainmail, sølv er vist ret standard.
No Goats
No Glory

Brugeravatar
Egern
Lich Lord
Geografisk sted: Århus - Danmark

Indlæg af Egern » man sep 01, 2014 9:03 am

Synes personligt det er fedt bare at washe metal en masse og så kun lige give kanter highlights og kun flader med en valgt vinkel...
Så man får en fornemmelse af at det kun skinner der hvor lyset bliver reflekteret...

Jeg har altid været ringe til metal men synes jeg har fået mest succes med det :)
Har malet Trollbloods, Mercenaries, Legion og Retribution - se mit forsøg her

Brugeravatar
Sarbæk
Dragon Father

Indlæg af Sarbæk » man sep 01, 2014 9:29 am

Jeg syntes de gobbers ser fine ud uden wash. Godt arbejde.

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » søn sep 07, 2014 9:25 pm

Tak Lars!

Så er der få dage til DM - og jeg tager afsted på lejr med min 3. klasse i morgen og kommer hjem igen, helt bombet, onsdag.

Heldigvis er der sket noget på male- og basefronten.

Kris har lavet baserne færdige og kom forbi med dem.

Billede

Jeg har nået at male en masse modeller siden sidste opdatering. Et gruppebillede kan ses nedenfor:
Billede

Jeg har været nødt til at nøjes med basefarverne og wash for at kunne nå det - og for ikke at rushe modellerne, så jeg kan lave dem færdige med highlights til WTC.

Dog har Morvhana fået lidt:
Billede

Una mangler stadig highlights, men kan godt gå hen at blive fee´:
Billede

Mikkel har airbrushet mine druiders kapper, så der kommet et godt blåt spil i dem. Jeg har dog ikke et billede af dem endnu.

Af spil skal det nævnes at jeg spillede mod Husum i forrige uge - Søren har skrevet om det - jeg timede ud og blev grindet til døde.
Jeg spillede mod Mikkel i denne uge - I et ret favorabelt matchup - Krueger2 mod PVlad - jeg vandt på scenario, men Mikkel havde mulighed for et par assasinations undervejs. Man skal sgu være vågen mod den gode Mikkel. Han ser det hele.

Vi ses forhåbentlig i weekenden.
Jan

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Duskern » man sep 08, 2014 9:52 am

Ser spændende ud med de baser :)
Martin Jacobsen

Billede

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » ons sep 10, 2014 9:52 pm

Hej folkens.

Jeg skal have ting med til en masse forskellige. Hvis du er en af dem - Gider du skrive mig en PM i løbet af fredag, med det jeg skal medbringe. Så er der større chance for jeg husker det.

Hyg,
Jan

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » søn okt 19, 2014 3:08 pm

A short scribble about my WTC-games (Jan D´Souza of team Denmark White):
Disclaimer: It has been a couple of weeks since the games were played (I have been vacationing since) – some errors of memory might occur
I brought Krueger2 and Morvhana2. I am in love with Una, so brought her and a Rotterhorn in my Krueger2 setup.

Game 1:
We played against team Netherland (blue?) – and I played against Niek.
I chose Krueger2, mainly because of my druids and expecting him to play B3. He chose Sorscha though, which I didn´t complain about.
I got a table with a forest in the middle, so I had a place for my stalker.
I tried to play safe and hide behind clouds, while killing as much as possible without risking anything. It worked out pretty well – I won on scenario and lost a gallows grove and 3 wold stalkers.
We had a team win as well, so everything was good.
Game 2:
Germany Black – Krueger2 against Moritz and his Harbylist.
Morrits played very good and didn´t offer much. I tried protecting my stones, but they were shot by his redeemer in turn three.
We killed of errants and druids, but I was low on time and felt forced into a gamble. Harby had martyred a bit and I had a chance of assassination with kruegers ranged attack. I committed my wold stalkers, una and both my heavies against the covenant, hoping he would overextend harbys health. Harby was camping 5 by the way.
He martyred quite a bit and Harby was on 9 boxes when he let the covenant die. I then had 3 chances of a knockdown against the devout. The blackclad and 2 druids. I rolled box cars on a druid and Krueger did the rest.
I won on assassination but we lost as a team. Sad panda.

Game 3: England Epic
Elliot with Krueger2 against my Morvhana2.
I started and ran. He first turn feated and took some table. I tried to get as much into the zone as possible but he was obviously able to clear it. He could not kill the objective though.
I would feat, get some charges in on Stalker and Ghetorix and Kill Ghetorix with lightning striked Morvhana.
I swamped the zone and he was not able to clear it again. It became a grind, which was in my interest.
I think a had him sealed in the bag here, but made som mistakes midgame, that meant he had a good go for a win in the end.
He was able to clear the zone again because of me not getting enough in there and had 55 seconds to try and kill the objective og clear the flag and dominate. He chose the latter and shot at my stone ua – forgot it had stealth and shaked my hand.
I won on death clokd. The team won.

Game 4: Canada
Krueger2 against Tylers B3.
Outflank – I would try and win on scenario.
I started the grindfest and killed of his juggernaut and rifflecore in the right zone, feated and still having my stalker ready in the stones. I scored 2 points.
I contested the other side with wold stalkers against his boomies.
I killed everything in the zone again and committed my stalker to kill the Bokur and ragman who could run into the zone next turn. I scored 2 points.
He had to just run everything he had within reach into the zone and hope I could not clear it again. He had Alexia2, Kovnik Joe and both of his Argii.
He chose what I thought he would, but went for and assassination as well – I really thought I was safe were I was (famous last words I know). In the end B3 killed Kruger with his last focus. I could just as easily have put Krueger 4 inches back – but I didn´t. And butcher was just a fraction of an inch outside my countermagic bubble – man it was stupid.
I lost. Team won.

Game 5 - Austria red
Morvhana2 against Harby.
I really didn´t like playing Krueger2 against Harby, so I chose Morvhana.
Shortly said, this game was a grind down. Adrian had some bad dice and I made some mistakes. In the end Adrian was grinded down so he needed to go for the assassination. He almost made it – Morvhana was on 1 health box and no fury. I could have camped 1 or 2 more easily. Stupid me again.
And then something shitty happened. Because Adrian said she was on fire and I was surprised, because I did not recall him rolling a crit with his reckoner. I was pretty sure he aimed, had choirbonus and rolled 4-3-2 for a total of nineteen. Adrian meant he had rolled 4-4-2.
We had to ask Norbert for a ruling which came out my way because there wasn´t a fire token on the table. It was a very crappy situation and ending of a very friendly game.
I won. Assasination. The team won. (we won 4-1 so it didn´t matter in the end).

Game 6 – Scotland
Krueger2 against Lukes Xerxis fist of Halaak.
We played the scenario where you can score 3 points in a turn by killing the objective in the zone and dominating the zone.
I went second which is my favorite situation with Krueger2 in this scenario. Luke ran for 3 consecutive turns. I scored my three points and was ready to clear it again. Molik Karn with defenders ward ran into the zone. I cleared the zone again and we shook hands.
I won on scenario. My team lost (sad panda – we would have gotten a 4th place if we had won).

All in all I was aiming at a 3-3 result, so I am overly surprised and happy with my 5-1. Circle as a faction is pretty new to me (I started playing them for real in april) and am still not quite comfortable with them. I feel I lack experience against a lot of casters, builds and situations.
When looking back at my games I guess I should have lost against Moritz and won against Tyler. The other results seems fair to me.

That’s it for me. Take care.
Jan

Brugeravatar
Egern
Lich Lord
Geografisk sted: Århus - Danmark

Indlæg af Egern » søn okt 19, 2014 9:23 pm

Sådan Jan!
Og ja 5-1 er sgu sejt med Circle når jeg tænker tilbage på en midlertidigt lidt opgivende Jan :)

Sådan et comeback though!
Har malet Trollbloods, Mercenaries, Legion og Retribution - se mit forsøg her

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Duskern » man okt 20, 2014 9:31 am

Det er pisse sejt!
Martin Jacobsen

Billede

Besvar