Denmark White: Jan D'Souza

Pledges, hobby blogs og andre sammenhængende journaler

Redaktør: Roar

Brugeravatar
Lamoron
Worldfamousblogger
Geografisk sted: Århus C, Danmark

Re: Denmark White: Jan D'Souza

Indlæg af Lamoron » tirs aug 12, 2014 9:35 pm

En eller anden dag rammer Deneghra i første forsøg på teleport assassination, men efter 50-60 spil med hende i alt, er det så vidt jeg husker ikke sket endnu. Der var MANGE ting der skulle virke efter det fejlede Terror check :D ... lesson learned, ikke smide Puppet Master væk! Skide godt spil...
Medlem af FROB.

Billede

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Duskern » ons aug 13, 2014 8:37 am

Jan D´Souza skrev:For fedt! Jeg fik spillet et spil mod Laurents her til aften, skal spille mod Rodler i morgen og håber stadig på at Mikkel kan finde tid til at komme forbi på fredag.

Laurents og jeg havde et vildt godt og spændende spil her til aften. Jeg rockede min EMorvhliste - Laurents sin aparte Edenny-liste. Vi blev enige om at kampen virkede ret lige og åben fra start. Det viste sig at holde stik. Popcorn - mmm.

Jeg vinder rullet og vælger at starte, da jeg ikke helt kan lure, hvor meget ranged skade han ville kunne give mig i min tur, hvis han startede og jeg rykkede langt frem i min tur 1. Laurents tager siden med et Linear og et hus.
Vi spiller iøvrigt "Outflank".
Jeg løber frem i min tur 1. Laurents følger trop og danner et Mexican Stand off. Jeg er tvunget til at komme ind i zonerne og toe´er den ene zone med 6 skinwalkers og den anden med blood weavers, 1 sten og 2 blood pack. Jeg får givet death jack 12 skade vha. 1 boosted sunder spirit og blood pack. Jeg dræber min egen Gallows grove, så Laurents ikke kan fjerne den fra spillet.
Laurents tur 2: Kaster curse på skinwalkers og kan charge med 5 Nyss... Intet feat. Han dræber 4 skin walkers - og skyder lidt random skydning.
Min tur 3: Jeg dræber arc noden, der channelede med min Stalker og sprinter ind i skoven i zonen i charge range af 6 Nyss (En stor fejl, da jeg kunne være sprintet tilbage bag noget cover. Jeg havde glemt at Laurents feat debuffede min defence, så Nyss ville ramme).
Jeg assault and batteqry med bloodpacken, der misser deres skud på necrotechs (øv) og charger Tremulis og Malevous. Tremulus bider i støvet. Skinwalkers dræber 4 nyss hunters og healer næsten Morvhana op igen med carnivore.
Laurents tur 3. Feat. Denny stiller sig i wrecket fra arc node. Alle 6 Nyss charger stalker og jeg tænker, doh, men så fejler de deres terror fra skin walkers og pludselig står de meget belejligt rundt om stalkerens beserkersværd. Laurents har iøvrigt ikke noget i zonen der contester nu.
Leviathans skyder 9 skade på pureblood og dræber en blood pack. DJ dræber en blood pack og bliver healet af begge necrotechs - arrrgh - den healer 4 d6 og er næsten på fuld igen.
Min tur 4: Jeg vil dominere zonen - har allerede 1 point. Jeg dropper carnivore, da jeg vil smide den på stalker og have nok til at kaste en sunder spirit på en sirene. Jeg får dræbt alle nyss og sirenen, sørger for at conteste zonen med deathjack og leviathan og camper den anden zone - og scorer 2 point mere.
Jeg laver dog min anden store fejl, da jeg får stillet Morvhana inden for gå-afstand af Denny..
Laurents tur 4: DJ kaster ghostwalk på denny. Denny går over og misser Morvhana, misser hende igen og rammer hende så på sidste forsøg. Ruller 6" på afstand og kan placere hende i skydeafstand for begge leviathans. Den sidste Leviathan dræber mig på det sidste skud - det sidste angreb på hende. Pisse spændende og pisse dumt at jeg giver ham muligheden.

Tak for et godt spil Laurents.

Hyg,
Jan
Det lyder godt nok som et spændende spil synes jeg :) Jeg skal også snart ud og have et spil mod dig Jan :)
Martin Jacobsen

Billede

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » ons aug 13, 2014 9:56 pm

Ja helt sikkert Martin!

Jeg spillede mod Rodler her til aften. Det blev Morvhana2 mod Grissel2 brick. Vi snakkede om inden kampen startede at jeg ikke havde en chance - Peter spurgte om han skulle tage en anden liste for at gøre det til et spil, men jeg ville gerne prøve at se, hvad der egentlig kunne stilles op mod dobbelt warders, sons of Bragg, long riders og deslige.
Vi spillede Fire Support. Jeg kunne kun dræbe 2--5 modeller i turen, så kampen blev ganske rigtigt ensidig. Jeg havde ikke mistet meget, men om bagud 2-0 på scenariet. Jeg var derfor nødt til at gå et et assassination som ikke var helt i skoven, men heller ikke vildt gode. Jeg fejlede og døde.

Jeg kan faktisk godt lide det meste af min nyeste udgave af listen. Det eneste jeg ikke bryder mig om er Blood Weavers. Jeg overvejer hvad der skal ind i stedet. Måske Una med Rotterhorn, men så skal UA til stenene også fjernes.
Nogle bud?

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » lør aug 16, 2014 10:00 am

3. spil i denne uge blev i aftes mod Mikkels EVladliste.

Vi spillede "Into the Breach" og jeg startede.

Jeg løb frem med alt, kastede FOW og Carnivore på skinwalkers. Jeg stillede mig uden for feat threat range.
Mikkel avancerer og stiller sig i zonen med doom reavers. Hans rifflecore venter bagved. Outriders stiller sig også i zonen men ude på flanken omme bag en skov.

Jeg løber op og engager outriders med skinwalkers og forsøger at få forskellige sager ind i zonen, velvidende at de dør i Mikkels tur. Jeg bruger min gallows grove til at scatter en death knell over nogle doom reavers og dræber 1. Blood pack skyder en doom reaver og 5 hits af Drakhun. Pureblood sprayer en doom reaver. Mine blood weavers står uden på den modsatte flanke, ovre ved flaget og afventer et grimt EVladfeat.
Mikkel feater og smadrer 4 blood pack, 6 skinwalkers inkl. alpha, 2 blood weavers, 1 sten, gallows og mit objective. Desuden scorer han for zonen... Så 2-0.
Jeg upkeeper begge spells (stor fejl at upkeepe Carnivore, da jeg ved jeg vil kaste en death knell og derfor kun stå på 1 transfer og meget lidt liv pga. upcoming feat - Mikkel har 1 eliminator der har 2 angreb, der kan nå Morvhana.. med Transference er det næsten 100% sikkert assassination.... Vi lader som om jeg ikke upkeepede, så jeg nu står på 2 transfers).
Det vildt nasty (og voldsomt gode) ved Mikkels hær er, at den straffer en meget hårdt på featturen, hvilket betyder at man ikke kan slå godt igen mod listen... I turen efter straffer den voldsomt igen, da rifflecore de snildt kan plaffe 8-10 infantry selv og overlevende doom reavers elsker at rydde op.
Jeg ved derfor at jeg bliver nødt til at dræbe så meget som overhovedet muligt velvidende at Morvhanas sikkerhed ikke er højeste prioritet. Jeg får nakket 4 doom reavers og 7-8 rifflemen, pga. featet gallows grove, death knell og rock hammer. Det hjælper gevaldigt. Mine featede modeller sværmer zonen og engager outriders og 3 reavers.
Mikkel får dræbt noget af mit i zonen, men jeg har stadig nok tilbage til at jeg formodentlig kan rydde zonen og dominere med Morvhana.
Vi rydder godt op hos hinanden.. Jeg fejler at dræbe 1 outrider og får derfor ikke point.
Behemoth to´er zonen og Vlad spekulerer i at nærme sig flaget for at dominere. Mine blood weavers hænger dog ud i nærheden... Mikkel timer ud her, men vi fortsætter....
Behemoth er noget af det værste min liste kan møde, da en naturlig armor 21 er sindsygt slem for en circle liste uden Gorax. Jeg skyder den med et par blood pack, kaster en boosted sunder spirit og booster en spray fra pureblood (som klarer en frenzy test med minus 3). Stalker charger behemoth - den har taget godt 20 skade efter endt tur. Pureblood har 4 fury og stalker har 3.
Mikkel dræber stalker, så jeg ikke kan transfer og skyder Morvhana med behemoth. Tak for spil.

Et vildt spændende spil :) Nu har jeg spillet 3 spil i denne uge og tabt dem alle. Dog har jeg slet ikke den frustrerede fornemmelse som jeg tidligt har haft, da jeg egentlig synes jeg er ved at forstå Circle og synes jeg har spillet godt i kampene - dog med enkelte store fejltagelser. Jeg er faktisk positiv over spillene og over listen jeg har spillet med.
Det eneste jeg stadig er i tvivl om er de blood weavers. De var vildt gode i dette spil! Men command 8 - puha.

Jeg ville enormt gerne have en Gorax, Una og en rotterhorn i listen. Det ligner bare ikke det kan lade sig gøre.

Hyg,
Jan

Brugeravatar
Lamoron
Worldfamousblogger
Geografisk sted: Århus C, Danmark

Indlæg af Lamoron » lør aug 16, 2014 10:22 am

Morvahnas sikkerhed skal vist være dit indsatsområde, men ville du ikke droppe Krueger2 imod Mikkels setup i en turneringssituation alligevel?
Medlem af FROB.

Billede

Brugeravatar
Egern
Lich Lord
Geografisk sted: Århus - Danmark

Indlæg af Egern » lør aug 16, 2014 11:00 am

Det var et godt spil:)
Men generelt tror jeg jeg prøvede at være lidt for tricky... Skulle f.eks aldrig have misset 2-3 skinwalker kills efter feat på at gøre et forsøg på at clear den zone... 13 på 4 terninger er bare for random... Så hellere lige nuppe de tre med hhv 1,2 og 4 liv tilbage (iirc)...
På min feat tur skulle jeg nok også have taget skud med 3-4 Rifle Corps og spredt resten ud istedet for at forsøge på det pjat :)
Har malet Trollbloods, Mercenaries, Legion og Retribution - se mit forsøg her

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » lør aug 16, 2014 11:35 am

Jeg skulle også have ventet med at aktivere blood pack til efter feat, så jeg kunne have fået 4 ekstra skud på ting og sager.

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » lør aug 16, 2014 12:25 pm

Jeg er lidt usikker på, hvad jeg ville smide efter Mikkels setup faktisk. Jeg synes umiddelbart ikke Krueger2 har det fantastisk, men jeg skal prøve det igen.
Og ja - jeg skal øve mig i ikke at miste min warlock:) måske jeg skal finde plads til swamp gobbers eller en watcher

Jan D´Souza
Iron Lich

Indlæg af Jan D´Souza » man aug 18, 2014 6:11 pm

Jeg har i længere tid gået og spekuleret over noget.

Det er min fornemmelse at Warmachine/hordes miljøet i Danmark ikke er vokset i et par år. Der er flere af den helt gamle garde, der er stoppet med at spille, men også nogle nye folk der er kommet til. Til turneringer kan vi, på trods af de meget få af slagsen, mønstre et sted mellem 16 og 30 deltagere til vores turneringer.
I modsætning afholder de en turnering i Lund - og inden man kigger sig om er der 64 tilmeldte. Miljøet i Sverige er blevet kæmpe stort, lynhurtigt, hvorimod vi i Danmark ikke helt lykkes.
I Sverige er der sket en flugt fra Games Workshop, hvor mange i Danmark bliver hos GW.

Jeg ville ønske at vores miljø herhjemme voksede meget, så vi eksempelvis kunne mønstre turneringer med 64 spillere og så der bare var flere der nød dette pragtfulde spil.
Jeg spørger så jer om I har tænkt noget af det samme og om hvad I mener, der skal til for at få flere folk ind i miljøet?

Edit: Jeg tror en del af det (måske en mindre, men endog en del) skyldes at vi holder til på et seperat forum, frem for på et forum for alle figurspillere. Det kan på nogle virke elitært/snobbet at vi ikke vil lege med de andre, eller hvad man siger. Jeg synes personligt det er en skam vi ikke holder til på Powerfist sammen med det andre, men det har jeg ytret før.

Hyg,
Jan

Brugeravatar
Egern
Lich Lord
Geografisk sted: Århus - Danmark

Indlæg af Egern » man aug 18, 2014 6:58 pm

Som jeg sagde da vi snakkede om det så synes jeg det er super hyggeligt at mødes hjemme hos folk og spille, men det er heller ikke miljø-opbyggende, som det med at have en spil-klub og mødes en flok folk et par gange om måneden. Det er lidt "lukket" og man skal jo kende nogen for at få en invite.

Jeg ved godt at der er noget hos Dragonslair men det er der mange der ikke kan tage del i... (Det er dog en virkelig god ting!)

Men ja det kunne være fedt at dele dette med flere folk for det er et fedt spil!
Har malet Trollbloods, Mercenaries, Legion og Retribution - se mit forsøg her

Sorlj
Mechanithrall

Indlæg af Sorlj » man aug 18, 2014 7:56 pm

Jeg tror egentlig også, at der er mange flere der spiller det, end den sølle opbakning til DM giver udtryk for.

Jeg tænker, at det muligvis også har noget at gøre med, at det er et spil, hvor man, mere end noget andet spil jeg kender til, bliver straffet for sine fejl og på ikke at kende samtlige figurer der findes, hvilket gør det svært at være cassual gamer i et kompetitivt miljø, hvilket de fleste, der ikke tidligere har været til det, sandsynligvis anser DM som. Jeg har selv kun været til en enkelt turnering (DL i februar) og der var det meget tydeligt, at der var et kæmpe spring mellem os casual gamers, og den garvede flok som i selv nævner. Jeg var for eksempel lige ved at tabe i top of turn two i mit første spil, og tabte i starten af anden tur i mit tredje spil. kalenderen. Jeg har selv meldt mig til DM, men jeg forstår godt, at man som udgangspunkt ikke er interesseret i at rive en weekend ud af kalenderen, hvis man ikke er bekendt med den sociale del af arrangementet og derfor hovedsageligt forholder sig til den spilmæssige del og de prygl man fik sidst man legede med eliten.

Jeg synes også vi ser et andet billede, når vi ser på nogle af de mindre turneringer, der afholdes alla Polles turneringer i DL eller Finns turnering i Silkeborg, hvor der så ud til at være pænt fremmøde - i hvert fald i forhold til, at der endnu ikke er meget mere end 20 tilmeldt DM.

Det kan være jeg tager fejl, men det er nogle af de tanker jeg selv har gjort mig om warmahordes miljøet i Aarhus.

/Søren

Brugeravatar
Sarbæk
Dragon Father

Indlæg af Sarbæk » man aug 18, 2014 8:12 pm

Din kommentar omkring pf er sjov, da jeg netop betragter PF som elitært og snobbet. Man skal ikke sige noget bare en anelse forkert og så er der redaktører osv klar til at fortælle en hvor forkert man har opført sig (vi har fx ikke et "veteran" forum). Det kan være det har ændret sig de senere år hvor jeg ikke har været specielt aktiv. Det eneste jeg bruger PF til pt. er privat køb/salg (og en anelse X-wing). Derudover har Sverige jo også et dedikeret WM/H forum, så hvis vi skal drage paralleler kan det jo ikke være derfor ;)

Mht. den "gamle garde" som du kalder dem, tror jeg det skyldes en fokus på powerhære. Tidligere gik folk meget lidt op i det internationale meta og mere op i at hygge sig. Begge dele bør have sin plads (og det mener jeg også sagtens de kan have), men fokus på WTC osv. i FROB skræmte en del væk. Personligt vil jeg hellere møde en power hær og udvikle mit spil, men jeg er heller ikke ret god til at gøre noget som helst casual.

Personligt vil jeg selv meget gerne invitere folk hjem til mig selv (jeg har flere spilborde) og deltage i turneringer, men familiære (2 knægte på 6 mdr hhv. 3 år) og arbejdsmæssige forpligtelser (mit eget ønske om at pleje en karriere) ser jeg ikke dette ske de næste par år. Derudover findes der ca. 1 WM/H spiller i Randers (undertegnede) :P. Fik jeg nævnt at jeg bor 3 min fra E45 afkørslen? Og har et tilhørende køleskab i tilknytning til mit hobbyrum, som der ofte er øl i? Måske de to sidste ting ikke mesher helt vildt godt dog :P

Jeg tror at de fleste betragter WM/H som et meget svært spil at komme ordentligt ind i. Det kræver jo en massiv propaganda kampagne og nogle ildsjæle der har tiden og lysten til at arrangere WM/H turneringer, sammen med 40k og hammer turneringer. Det er brandærgeligt at der ikke er et WM/H event til ETC kval i oktober. Det er fantastisk reklame.

Ellers gode tanker Jan. Altid godt at røre lidt i ærtesuppen.

Brugeravatar
dickovdk
Bane Thrall
Geografisk sted: Greve

Indlæg af dickovdk » man aug 18, 2014 8:47 pm

En kort kommentar fra en som en NY, skønt jeg jo efterhåndet har kendt spillet et år. Den opfattelse jeg har haft med WM/H er grundlæggende at det er et tæt lille miljø, der holder til sig selv og nyder at nakke de samme 10-30 spiller i turneringerne rundt om i DK.

Ikke dermed sagt der ikke er plads til casual play, for det synes jeg ikke folk har haft noget i mod i Fanatic overhovedet. Men fokuset er på turneringslister, hvilket gør det mega svært for newbies. Ja ja ved godt man taber de første mange spil og er da også kun selv 2-10. Men det er nu ikke det jeg tænker er modstanden, det tror jeg man godt kan acceptere når man falder for WM/H.

Det jeg oplevede på Taiwan her i sommers var en MEGET lille enhed på en håndfuld aktive - og hele community'et på ca. 60 mennesker rundt om på Taiwan. (til orientering er Taiwan på størrelse med fyr+jylland men har 23 millioner indbyggere). Hvad de havde gjort var ikke at holde WM/H for sig selv men havde derimod en FAST månedsdag hvor man kom og spillet FIGUR spil, så da jeg var der kom flere af GW folkene over og så på - flere af dem synes det var fedt om end et smule svært.

Jeg tænker hvis vi skal udbrede spillet skal vi jo have fat i folk - og GW folkene er jo oplagt - men det kræver vi kommer til "dem" (det lyder som dem og os men det er netop den følelse jeg vil væk fra). Jeg kender ikke 40.000 og har kun læst reglerne til Fantasy Battle tilbage i 80erne - så jeg kan ikke udtale mig om det er godt eller dårligt og tror i virkeligheden også det handler om hvad man selv synes er fedt. Men hvorfor ikke lave en FÆLLES spilledag bare månedligt således at tingene kommer på bordet samtidigt således vi kan hygge os SAMMEN med vores figur.

om PF så er stedet kommunikativ at udbede systemet - hvorfor ikk - forumet er der jo alligevel!

Anyway blot mine 2 små mønter :)
Johnny Dickov Fagerberg

ESSO
Bane Knight
Geografisk sted: Tølløse,Holbæk

Indlæg af ESSO » man aug 18, 2014 8:52 pm

Sarbæk skrev:
Mht. den "gamle garde" som du kalder dem, tror jeg det skyldes en fokus på powerhære. Tidligere gik folk meget lidt op i det internationale meta og mere op i at hygge sig. Begge dele bør have sin plads (og det mener jeg også sagtens de kan have), men fokus på WTC osv. i FROB skræmte en del væk. Personligt vil jeg hellere møde en power hær og udvikle mit spil, men jeg er heller ikke ret god til at gøre noget som helst casual.
Det der er så sandt, i min optik, det er nok hoved grunden til at jeg bliver træt af WM/H og jeg pt kun spiller det i ligaerne... og så at jeg sytnes at reglerne er meget bedre i et andet figurspil (som ikek er fra GW).
Andreas ESSO Jensen

Min manglende perfekte stavning, gør ikke mine argumenter invalide. ;)

Brugeravatar
Overhamsteren
Lich Lord
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Indlæg af Overhamsteren » man aug 18, 2014 9:13 pm

Det der har holdt mig fra turneringer er primært death clock kombineret med kun 2 timer til 50pts spil, det ville være helt uholdbart for mig at skulle være med til. Men ok foretrækker nok death clock i forhold til spil der sluttede i tur 2 uden der var sket en skid som det meget var i mkI. Men ja 3-3,5 timer til et spil ville jeg foretrække. Synes bare det lyder så usexet når spil afgøres på tid, og man hører det jo også tit fra garvede spilleres battle reports.

Nå men er selv glad for at have fundet en klub hvor folk har lyst til at spille små spil, for gik sgu lidt død i det for et år siden da jeg prøvede at starte op men 50pts steam roller bare var det man spillede.
No Goats
No Glory

Besvar