Jern kongerigerne og vildnisset omkring dem

Pledges, hobby blogs og andre sammenhængende journaler

Redaktør: Roar

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Jern kongerigerne og vildnisset omkring dem

Indlæg af Egrimm » fre jun 26, 2015 10:31 am

Så fik jeg endelig malet de sidste Khador Mechanics, der har stået i malekøen i årevis. Jeg besluttede mig for bare at ville have dem færdig så der blev ikke lavet highlights eller andet mere tidskrævende, bare præcise flade farver med få detaljer som pupiller og øjenbryn og så wash. Ud fra den betragtning er jeg ganske glimrende tilfreds med dem som “tabletop” standard figurer, det passer godt til dem som mekanikere at de er så beskidte og “gritty”.

Billede

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » søn jun 28, 2015 8:31 pm

En anden Khador figur jeg har haft på malebordet i lang tid er Old Witchs Scrapjack, den eneste light jack som Khador har. Figuren er herlig på den måde den lever op til sit navn, det ligner en der er kastet sammen af alle mulige urelaterede dele, og dette gjorde den også ganske underholdende at male.

Jeg har dog igen fokuseret på at få den færdig frem for at udfordre mine evner, så der er ikke sønderlige highlights men blot rene farver og washes. Det giver dog en god, gritty følelse der passer godt til mit indre billede af Khadors militær, så det er ok og har en rigtig god sammenhæng med mine andre Khador enheder.

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » lør jul 04, 2015 5:10 pm

Jeg nåede desværre ikke mit mål for juni måned med at få 75pts Skorne malet, men i det mindste fik Molik Karn her mig op på 65pts.

Han kunne ligesom mit seneste Khador være gjort bedre, men jeg er gået lidt død i at male for tiden og vil gerne bare have ting færdigt.

Billede

Billede

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Nixon » lør jul 04, 2015 9:25 pm

At male meget forbedre også dit håndværk. Så skidt med at du har fokus på at blive færdig, du bliver stadig dygtige.

Brugeravatar
elflord
World Ender
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af elflord » man jul 06, 2015 9:06 am

Jeg er squ imponeret. Bare det at finde ½ time til at male lykkes ikke for mig.

Når jeg endelig har tid, er der frontarcs der skal laves, figurer der skal samles og alt det andet der ikke har med figurer at gøre.
Aka: Karsten W Bang
Warmachine & Hordes Android App: IronGrudge.

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » man jul 06, 2015 8:08 pm

Takker for de opmuntrende ord, jeg får heller ikke malet så meget som jeg gerne ville men en 5-10 minutter her og der mellem dagens andre opgaver til en enkelt farver på en figur eller en række ens og så ender jeg alligevel på at få noget gjort.
----------
Jeg fik endelig malet mine sidste to Cyclops færdig, igen gik jeg efter at få dem færdige og pæne men frem for at være nogen der virkeligt imponerer. Jeg har forsøgt at få lidt highlights og så en del inking med, og især den sidste del er ikke blevet så god som jeg kunne tænke mig. Varmen de sidste dage har åbenbart påvirket min næsten tomme Agrax Earthshade så den lægger sig ekstra kraftigt (mere end den plejer ved samme vædning af penslen i hvert fald). Det var ikke helt ideelt, men jeg har forsøgt at bløde det lidt om med et tyndt lag af de underlæggende farver oven på igen.

Billede

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » fre jul 10, 2015 9:30 am

Så fik jeg endelig malet hele min enhed Caraphract Cetrati færdig, og jeg må indrømme at jeg blev ret træt af dem til sidst og føler det gik lidt hurtigt til sidst - men når jeg sammenligner med den første er kvaliteten ikke værre. Samlet er jeg rigtig godt tilfreds med enheden, den ser ret godt ud på bordet efter min mening.

Billede

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » lør jul 11, 2015 6:00 am

Jeg synes at jeg ville tage et billede af mine Skorne malet indtil videre, men Minions deler hylde med dem indtil videre så de sneg sig også ind.

Man kan godt se progressionen fra Rhinodonen bagerst til højre til det nyeste, men den får nu lov at blive som den er.

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » tirs jul 21, 2015 8:48 pm

Jeg har haft min Renegade stående på mit malebord i nogen tid, men nu ville jeg have den væk. Det blev til en hurtig markering af kanterne på pladerne så de står frem, lidt detaljer som gaugen bagpå (der har markeret “kvarte” og en pil) samt lidt weathering rundt omkring.

Den sorte ink (Nuln Oil) har måske mindsket effekten af lidt af disse detaljer, men på den anden side understøtter det weathering og illusionen af brug og slitage godt.

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Nixon » tirs jul 21, 2015 10:09 pm

Endnu en malet figur til samlingen, godt gået.

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » ons jul 22, 2015 10:17 pm

Nixon skrev:Endnu en malet figur til samlingen, godt gået.
Takker, nærmer mig snart 50% malet af mine Warmahordes dukker :shock:

------------------------

Jeg har lige siden jeg købte den store stak Skorne brugt overvejet hvad jeg skulle gøre med Archidonnen, om den skulle ommales totalt på vingerne eller om jeg skulle bibeholde den oprindelige ejers farveskema.

Jeg valgte at respektere den oprindelige ejers farveskema og bibeholde vingerne grundlæggende som de var men male kanterne på rustningen op i guld, gøre klo-tingene til mørkt metal som de andre Skornes våben og generelt få alt mere skarpt og med højere kontrast.
Den oprindelige ejer havde brugt en meget bronze-agtig guld til rustningen, og overset en del steder med rustning og bare ladet den være rød ligesom kroppen, men den mere gule kraftige guld jeg bruger giver efter min mening en flottere helhed med den kraftige kontrast.

Samlet er jeg fint tilfreds med den, at vingerne er røde ligesom huden giver den et meget dæmonisk udseende hvilket passer godt til figuren. At jeg så tvivler på at jeg for spillet med den er en anden sag, men det er en sej figur.

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » tors jul 23, 2015 8:54 pm

Jeg tog den metal Man-O-War Demolition Corps Leader jeg havde liggende som den aller første test i at bruge min airbrush. Man kan nok ikke se det, men der er malet en mørk rød først og så en lysere rød over for at give den dybde.

Samlet er jeg udmærket tilfreds med den, den opsamler “min moderne Khador stil” og selvom airbrushen måske ikke gjorde den store effekt var det en hurtig måde at få en ensartet tynd rød flade på. At jeg så bevidst har malet områder en anden tone og inket det for at få rustningen til at se slidt ud er en anden ting – men det var langt behageligere at arbejde på end hvis jeg havde malet det første lag rød med pensel, så skal teknikken til det mere avancerede nok komme med tiden.

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » fre jul 31, 2015 9:35 am

Så fik jeg malet den Stormcast Eternal Liberator, der fulgte med White Dwarf bladet for et par uger siden, og jeg må indrømme at den har gjort mig mildere stemt overfor Age of Sigmar. Ikke på den måde at jeg er glad for at de dræbte Old World, som jeg var meget glad for som setting, eller at reglerne virker fantastisk gode nu, men den ny stil figur var virkeligt let at samle og få malet til et rigtig godt udseende resultat. Selv med mine evner vil jeg sige at jeg nærmer mig kvaliteten af ‘Eavy Metal Teams demo-modeller, for forskellene primært kommet gennem farvevalg.

Figuren gav mig også en god undskyldning for at få prøvet den metallic blå farve fra Vallejo som jeg ikke kunne lade være med at købe, og selvom det var en farve beregnet til airbrush var den dejlig let at male med selvom den var på den tynde side. I det hele taget føltes det helt forkert at gå tilbage til de meget tykkere Citadel/Games Workshop farver derefter, og dem har jeg ellers sværget til tidligere og regnet deres tyktflydende dækkene evne som en ting der passede mig godt, men der hvor jeg er nu føles de nu for tykke og æder for mange detaljer.
Man udvikler sig hele tiden, og det er vel bare et tegn på at jeg skal skifte til Vallejo, hvilket jeg kan se mange af de virkeligt dygtige også bruger. Til begyndere eller folk der ikke går så meget op i at få alt med vil jeg dog stadig til en hver tid anbefale GWs malinger, de er nemmere at omgås da man bare kan “smøre dem på”.

Figuren er for øvrigt grundmalet guld med airbrush oven på en sort base fra spray (fordi jeg vil have tømt mit lager af sprays før jeg skifter til at basecoate med airbrushen), hvilket gav mig en rigtig god base at arbejde ud fra og allerede de første nuancer da jeg gik efter et mere forsigtigt lag for netop at opnå denne effekt fra starten.

Basen er jeg også fint tilfreds med, da de blålige krystaller (knust glas) understreger det overnaturlige i at de ankommer med lynet og det grønne græs viser at det er en god kriger (modsat det onde chaos). Jeg valgte dog at først et underlag af brunligt deko-sand som jord for teksturens skyld hvor det andet så ligger ovenpå / begravet i.

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » fre aug 21, 2015 8:07 am

Jeg er ikke tilfreds med denne Dawn Serpent fra Ten Thunders faktionen i Malifaux, men samtidig følte jeg at jeg ikke kunne overskue at bruge mere tid på den. Selvom det var en dukke jeg havde glæder mig rigtig meget til at male blev den ikke helt som jeg havde håbet – men måske jeg havde sat mit mål for højt.
Jeg brugte den til en måde at få øvet mig i brugen af airbrush på, og selvom det svært kan ses nu er der en bund af metallic rød, så mørk rød, klar rød og highlights i orange. Visse steder er der også gule fremhævninger, som f.eks. skægget, og kløerne er også malet op. Det gik fint, og visse steder kan man stadig se dette, men da jeg så ville lime den på basen skabte dampene fra superlimen en hvid “tåge” / film på både områder af figuren og base materialet. Det er første gang jeg har oplevet det med lim, har kun været ude for det med lak før, så jeg måtte klatmale for at redde det mest muligt og putte ekstra materiale på basen, hvilket ødelagde den graduering jeg havde lavet fra grå->gul->orange->metallic rød jo tættere man kom på midten, hvor dragen hvilede som om dens aura skinnede på jorden.

Kameraet har heller ikke været villigt, der er lidt mere graduering i det røde og highlights når man står med figuren i hænderne, men de er så fine at kameraet ikke ville fange den.

Jeg kan dog helt klart se potentialet i de fine lag man kan lave med airbrush og glæder mig virkelig til at få mine teknikker bedre. Bøvlet med denne figur gjorde bare at jeg har været i en død periode med at male, men jeg vil se om jeg ikke kan komme over det og komme videre.

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Egrimm
Mechanithrall
Kontakt:

Indlæg af Egrimm » tors sep 10, 2015 7:45 pm

Jeg købte Essence of Power figuren til Arcanist faktionen i Malifaux udelukkende som en maleøvelse, da jeg ikke har andet til den faktion (endnu).

Da jeg så illustrationerne af Essence of Power var det tydeligt for mig at den ret let kunne komme til at se udmærket ud med washes på en hvid base, så jeg købte den som en øvelse til netop dette. Al energien er ren hvid, men kroppen har fået en meget svagt lyserød farve da det trods alt er et menneske omend udpint, og den er så shadet med en blå-tyrkis ink og har til sidst fået en blå glaze for at øge det blå skær i kanterne.
Det irriterer mig lidt at figuren er blevet lidt ujævn, men af en eller anden grund sprøjtede/klattede den hvide maling i min airbrush enormt meget mere end de andre malinger og skabte derfor et mere ujævnt grundlag.

Billede

Billede

Billede

Billede

Besvar