Blindwater congregation - into the jungle

Pledges, hobby blogs og andre sammenhængende journaler

Redaktør: Roar

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Blindwater congregation - into the jungle

Indlæg af Grønlykke » tors aug 20, 2015 9:14 pm

Billede

Så er jeg endnu engang faldet i... jeg ved ikke hvor mange gange jeg har svoret at: "Dette bliver min sidste hær!", men jeg er åbenbart ikke til at stole på for jeg har købt lidt krokodiller og frøer.

Helt præcist dette:

Rask
Barnabas
Wresler *2
Swamp Horror
Croak raiders *2
Wich doc *2
Totem hunter
Gobbers
Feralgeist
Vicktor Pendrake
Gatormen posse
Thrullg

Taktik
Planen er at lave to lister som er sjove at spille og som kan klare sig mod det mest selvom de er minons og ikke stiller med tre unit Gator-posses. Efter lange overvejelser er jeg kommet frem til at noget af det jeg elsker mest ved dette spil er, at være underdog og hive en sejr ud af R...ærmet og det at spille en liste der ikke spiller sig selv, men hvor jeg bliver testet. Jeg skal måske have købt lidt flere forskellige dukker som fx Snapper'en, men nu starter jeg med det her. Jeg er ikke rigtig inde i meta, men jeg tænker at første skridt bliver at lave to list som kan tage sig af følgende:
-Høj Arm (Colossus og Jack spam)
-Høj Def.
-Inf. spam
-Incorp. modeller
-Stealth
-Cloudwalls
-Tough spam
-Gunline
- Runes of war
-Body and soul
-Butcher3

Det er hvad jeg har hørt man skal være bange for? Jeg tager gerne i mod både gode og dårlige råd.

Maling
Jeg er endt på et jungle-tema og har bestilt nogle forskellige ting i greenline serien http://www.realityinscale.com/epages/61 ... ts__Leaves.
Min oprindelig plan var at prime i mørke grå, så hud og så hvid fra oven, for derefter at male med glazes. Men nu er jeg kommet lidt i tvivl efter priming debaten viewtopic.php?f=7&t=6717 og overvejer i stedet bare at prime i hvid og så male med glazes.
Frøerne skal være i klare lyse farver og krokodillerne brune, men længere er jeg ikke nået... der hvor jeg virkelig bliver sat på prøve er de 20 frøer. Ligesom jeg har svoret at jeg ikke ville male flere hære har jeg også svoret at jeg ikke ville male flere units... men jeg er uærligheden selv.
Planen bliver at (prøve) at tage den med ro og male når jeg har lyst og ikke male for at blive færdig... that would be a first!

Så nu er jeg sgu igang igen!! :D

:roll:
Senest rettet af Grønlykke fre aug 21, 2015 1:02 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Roar
Gobberen med den gule hat
Geografisk sted: Aarhus

Re: Blindwater congregation - into the jungle

Indlæg af Roar » tors aug 20, 2015 9:27 pm

Jeg følger med! (Iøvrigt, man har et standpunkt til man tager er nyt, som salig Krag sagde).

Jeg er spændt på, om din ide til malingen kommer til at fungere :). Uanset, så skal det jo være sjovt at male, så mal når du synes, det er sjovt!
Ceterum censeo felem viridem esse colorandam!

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » tors aug 20, 2015 10:23 pm

Fedt du kaster dig ud i projektet. Selv er jeg ved at kløjs i Ret maling. Så jeg synes du er modig og mægtig!

Brugeravatar
Hjelmen
The Arbiter
Geografisk sted: København S

Indlæg af Hjelmen » fre aug 21, 2015 7:09 am

Fedt mand! Jeg glæder mig til at se hvad du får lavet :D
Og for øvrigt mener jeg at Legion bør nerfes.

Brugeravatar
elflord
World Ender
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af elflord » fre aug 21, 2015 9:11 am

Ingen WrongEye & SnapJaw :shock:

Ved ikke hvor gode de er powermæssigt, men for faen de har sjæl.
Aka: Karsten W Bang
Warmachine & Hordes Android App: IronGrudge.

Brugeravatar
Pino
Bane Knight
Geografisk sted: Skæring ved Aarhus

Indlæg af Pino » fre aug 21, 2015 9:17 am

Spændende, og mange tak for linket til Planterne! Dem skal jeg ind og have bestilt.

Brugeravatar
Gil
Press Ganger
Geografisk sted: København

Indlæg af Gil » fre aug 21, 2015 11:54 am

Ser spændene ud, og ja de planter skal der kigges på.

Du skal nok også tænke over at kunne svare på Butcher 3, da han er ond mod Hordes.
Pressganger og DM arrangør.
Jeg dækker hele Sjælland.

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » fre aug 21, 2015 12:41 pm

Eller lade være med at spille mod ham:).

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » fre aug 21, 2015 1:02 pm

Butcher 3 er kommet på listen :?

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » fre aug 21, 2015 10:26 pm

Billede

Taktik
Mine to lister ser foreløbig således ud:

Bloody Barnabas
Wrasler
Wrasler
Croak raiders *2
Wich doc *2
Totem hunter
Feralgeist
Vicktor Pendrake
Gatormen posse

Rask
Wresler
Swamp Horror
Croak raiders *2
Wich doc *2
Totem hunter
Gobbers
Thrullg
Gatormen posse

Jeg tror det er to lister, der er rigtig sjove at spille, men så er spørgsmålet så om jeg dækker alle de førnævnte (nedenstående) punkter?
... men først:
elflord skrev:Ingen WrongEye & SnapJaw :shock:
Ved ikke hvor gode de er powermæssigt, men for faen de har sjæl.
Du har ret... jeg kunne bare ikke finde plads til dem... der var flere ting jeg ikke kunne finde plads til fx en Snapper og flere Possess, men det kan være de kommer med i anden bølge... hvis jeg kommer så langt :D
De har en god animus og slår næsten lige så hårdt som en wrasler og har reach... så jeg tror de er gode. Jeg valgte den anden wrasler frem for dem for bedre at kunne lave flying circus i min Barnabas liste og jeg valgte swamp horror frem for dem i min Rask liste fordi den er et point billigere og så kunne jeg få Gobbers med. Og en swamp horror med fury tror jeg er en god ting... og den har også en dejlig animus.

Punkterne:
-Høj Arm (Colossus, Jack/beast spam/Heavy inf.): Rask listen kan fjerne upkeeps og slå temmelig hårdt med Fury og Croak raiders. Wraslers kan lave evt lave KD og smide jacks i vandet kombineret med at Thrullg lave disruption.
-Høj Def. : Barnabas feat burde kunne hjælpe her. Ellers kan Pendrake mod beasts og er det en solo/UA der holder folk på benene kan en wrasler kaste totem hunteren frem til et langt charge. I den anden liste kan Rask skyde upkeeps og Thrullg kan være heldig at ramme på et af de tre angreb. Jeg har ingen aoe der kan hjælpe...

-Inf. spam
-Incorp. modeller
-Stealth
-Cloudwalls
-Tough spam
-Gunline
- Runes of war
-Body and soul
-Butcher3

De andre punkter bliver i næste indlæg, men indtil nu går det nogenlunde, ikke?

Maling
Jeg har som sagt tænkt mig at bruge glazes og har fundet en tutorial: http://handcannononline.com/blog/2011/0 ... d-glazing/

Ligeledes har jeg fundet en tutorial til brune krokodiller (Tak Roar): brune krokodiller:  I airbrushed Rucksack as the base, MWHL layer on the belly, Bloodstone on the back, followed by a second smaller stripe of Umbral on back, and a final stippling of black for the spots. Next up will be the wash. http://privateerpressforums.com/showthr ... ion!/page3

Den ene unit Croaks tænker jeg skal være Meredius Blue og en mørk lilla (hænder og fødder) og den anden cygnus yellow og en mørk lilla (hænder og fødder). I den forbindelse fandt jeg en masse snak/teori om komplimentærefarver:
Først to gange Meg og så ?? (DiMateo - er der en der hedder sådan??? jeg har glemt hans navn).

"Here are some other things to try when painting contrasting color schemes... Vary the ratio of each color on the model. For example a model that is 50% purple and 30% yellow will look yuck but a model that is 60% purple and 5-10% yellow could look good. Make sure that the separation between contrasting areas of color is clear and bold with good black lining... this will help the eye figure out what is going on with the model. Try replacing some of one contrasting color with a metallic analog... With purple/yellow you'd replace yellow with gold metallic; with Red/green you'd replace red with a rich bronze or the green with a weathered verdi gris etc."

og

"Using slightly more muted shades should help. For the yellow, I'd start with Moldy Ochre or Sulfuric Yellow for the yellow and then shade with some tans and golden browns. This will still read as yellow, but it won't be as bright and shocking as the Cygnus Yellow. For the purple, try mixing in a little bit of Coal Black to Beaten Purple. Just a touch of it to bring it down just a touch. Or you can also mix the purple with a little bit of Thamar Black and get a really dark rich purple that way as well. Additionally, a color that has a little bit of green to it would also work (hence the recommendation of the Coal Black). So a touch of Gnarls Green in Beaten Purple may also work well with muting it a little bit. This is because green has yellow and blue in it. Yellow is the compliment to purple and when you mix compliments together they tend to dull down a bit. However, using just straight yellow in purple runs the risk of your mix turning brown quickly. So adding a little bit of blue (as the other half of a green paint) helps balance the color of purple a bit, keeping the color present but still allowing it to dull out just a touch."

"Meg's advice of muted colors is good so I'll only add a couple thoughts... remember that you may only have to mute one of the colors to help the result. Its a good general rule to not include more than one pure hue on a model especially if they are contrasting colors. When shading yellow try alternating bloodtracker brown and battle dress green for your shading to get a rich color that is not too bright and obnoxious. When looking at your browns (greys too!) try assigning a color to each one... this is a good way to better understand your paint and how it will react while mixing. Once you get the hang of this you'll realize that you can replace one contrasting color with a brown of the same color and get a more subtle and pleasing result."

Dertil tænker jeg at der skal være masser af rust og fandt PP's tutorial på "Rusted troll armor":
dry brush: cold steel
shade: bloodtracker+MM
Shade: bloodstone+umber+MM
edge HL: quicksilver
Wash: brown ink+ dot of thamar black
+Scrates

Men først skridt bliver at rense og lime dukkerne samme og jeg har endnu ikke fået frøerne ind af døren da jeg måtte bestille den i England. Også skal jeg skal også lave en conversion af Swamp horror...

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » fre aug 21, 2015 10:31 pm

Tak for indlægget, det virker som om du har styr på det. Vi skal da vist snart have en male aften?
Ses søndag!

Brugeravatar
Hjelmen
The Arbiter
Geografisk sted: København S

Indlæg af Hjelmen » lør aug 22, 2015 9:26 am

Jeg har som sagt tænkt mig at bruge glazes
Få fat i noget akrylbinder fra Roar/Kris. Det gør det ca. uendeligt meget nemmere at lave glazes.
Og for øvrigt mener jeg at Legion bør nerfes.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » lør aug 22, 2015 10:48 am

Jeg har noget airbrush medium fra da jeg prøvede at få den til at virke, - det må være det samme ikke?

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Indlæg af Kris » lør aug 22, 2015 10:52 am

Nope. Akrylbinder er meget anderledes !

Jeg har en masse jeg fik af bo, som du kan få en bøtte af, samt lidt instruktion !

Brugeravatar
Roar

Indlæg af Roar » lør aug 22, 2015 10:55 am

Nej, det er ikke det samme. Binderen er tykkere og malingen reagere anderledes og til pensel bedre. Men forskellige andre fortyndede fungerer også fint, airbrush medium kan sikkert sagtens bruges. Men det er rigtigt, at akrylbinderen er ret god. Har kun leget lidt med den. Det kommer jo an på, hvad man gerne vil og man gerne vil arbejde. Men vi kan fint lave en maleaften en dag, hvor du kan prøve binderen og få noget med hjem.

Selv ville jeg bruge olie.

Det er skønt, at der er så mange muligheder:)

Besvar