Blindwater congregation - into the jungle

Pledges, hobby blogs og andre sammenhængende journaler

Redaktør: Roar

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far
Geografisk sted: Aarhus

Re: Blindwater congregation - into the jungle

Indlæg af Nixon » fre dec 04, 2015 4:45 pm

Meget lilla i skyggen, helt klart. Håret kan godt være bloodstone, men så skal skuldrene være hvide. Tror det er den gule der forstyrrer.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » fre dec 04, 2015 5:07 pm

Jeg prøver at putte lilla i skyggerne.

Tænker du at kanterne på skulderpladerne skal være hvide eller at skulderpladerne skal være hvide?
Jeg vil gerne have gule skulderplader - både for at have lidt cygnar i farve-schemet og så jeg synes at når brillerne er lilla (kontrastfarve til den gule) kommer der fokus på ansigtet - men jeg kan da tage fejl??

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Indlæg af Kris » fre dec 04, 2015 5:48 pm

skuldrene kunne feks være traitor green ført over gennem duck egg reen og så op i dead white !

(og så nightshade purple skygger!)

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » fre dec 04, 2015 6:38 pm

Kris: Skulderpladerne eller kanterne? og bliver det hele så ikke meget grønt når nu tøjet også er traitor-green?

Brugeravatar
Kris
Dragon Father

Indlæg af Kris » fre dec 04, 2015 7:12 pm

hele skulderpladen !

og nu skal du huske at min sidste malede figur var en neon orange og magenta frø !

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » fre dec 04, 2015 10:17 pm

Kris skrev:hele skulderpladen !

og nu skal du huske at min sidste malede figur var en neon orange og magenta frø !
:D og en fin en af slagsen...

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Nixon » fre dec 04, 2015 10:53 pm

Lilla og gul er ikke kontraster. Lilla og grøn er komplementær farver, de fremhæver hinanden. Blå er guls komplementær farve.
Blå og grøn passer ikke ret godt sammen. Så det er den gule der er problemet, fordi du har svært ved at skabe kontrast uden også at skabe en forstyrrelse.
Du kunne dog overveje en næsten sort blå lilla til kanterne på skulserpladen og håret? Så ville du også få noget kulde i en meget varm figur og dermed opnå kontrast.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » lør dec 05, 2015 7:52 am

Nixon skrev:Lilla og gul er ikke kontraster. Lilla og grøn er komplementær farver, de fremhæver hinanden. Blå er guls komplementær farve.
Blå og grøn passer ikke ret godt sammen. Så det er den gule der er problemet, fordi du har svært ved at skabe kontrast uden også at skabe en forstyrrelse.
Du kunne dog overveje en næsten sort blå lilla til kanterne på skulserpladen og håret? Så ville du også få noget kulde i en meget varm figur og dermed opnå kontrast.
Jeg må indrømme at jeg absolut intet ved om farveteori! :D Og lilla og gul er i hvert fald ikke konstrastfarver som jeg på stod... selvom jeg vil mene at det gav mening at kalde dem det :D

...jeg kiggede på denne her farvecirkel da jeg satte mine farver sammen og var meget bevidst om den gule i skulderpladerne overfor den lilla i brillerne og på blomsten - oprindeligt var der også lilla på sværdet og lilla magi på hans finger, men det blev for meget.

Billede

http://opslagsvaerker.gyldendal.dk/en/O ... arver.aspx :

"Komplementærfarver er to farver, der står i størst mulig kontrast til hinanden. De ligger over for hinanden i farvecirklen. Hvis man sammenstiller to komplementærfarver, sker det, at farverne aktiverer og understreger hinandens specielle farvekarakter. De virker oplivende og dynamiske. [br][br]

Grøn er komplementærfarve til rød.

Orange er komplementærfarve til blå.

Violet er komplementærfarve til gul."

Jeg bruger generelt varme farver og jeg tror din ide med at få noget kulde ind i figuren omkring ansigtet - fx håret - kunne være en god ide!
Jeg tænker at jeg prøver at male kanterne på skulderpladerne metal - det kan måske give lidt sammenhæng med resten af rustingen?

Brugeravatar
Mouse
Propagandamusen
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Mouse » lør dec 05, 2015 10:05 am

Jeg tror i taler om to forskellige farveteorier

Peter linker Ittenscirkel hvor lilla og gul er komplementære.
Nix tror jeg refererer til cmykteorien hvor lilla og grøn er
Billede

Maks nørdet farveteori:http://blog.asmartbear.com/color-wheels.html
..no human mind can be 100% wrong. Or, we might say, nobody is smart enough to be wrong all the time. (Ken Wilber, 2003

Brugeravatar
Hjelmen
The Arbiter
Geografisk sted: København S

Indlæg af Hjelmen » lør dec 05, 2015 10:14 am

Farveteori er mægtigt, og meget anvendeligt. Men det ikke er en dyd at få proppet alt for mange farver på dukken, selvom farveteorien bag er fornuftig.

Jeg ville nok skrue lidt ned for farveladen, og lave et mere simpelt farveskema, med enkelte komplementære spotfarver.
Og for øvrigt mener jeg at Legion bør nerfes.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » lør dec 05, 2015 10:55 am

Mouse: Så er det dælme også svært!! Hvad skal jeg nu tro?

Bo: Jeg troede det var det jeg havde gjort :D Synes du der er for mange farver? (gule skulderplader og komplementærer lilla briller også metal med grøn undertone og mørke grøn/brun som de mere neutrale farve)

Brugeravatar
Hjelmen
The Arbiter

Indlæg af Hjelmen » lør dec 05, 2015 12:04 pm

Du nævner allerede der en hel del farver, især fordi de dækker nogle forholdsvist store eller centrale områder på dukken; skuldre og ansigt, især.

Den gule og lilla synes jeg er for meget. Den gule er ret primær-gul, hvilket springer rigtigt meget i øjnene :)

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » lør dec 05, 2015 12:47 pm

Okay, så folk er enige om at den gule skal væk :D ... jeg prøver med hvid som Nix forslår - det burde også være neutralt som Bo gerne vil have det... og det burde stadig fange fokus uden måske at skære i øjnene... og så er hvid jo også cygnar :wink: Hvis den hvide så bliver skygget med Duck Egg green, som Kris foreslår burde den harmonere med tøjet og basen.

Det er super godt, drenge - tak for de mange gode kommentarer! :D

Nix: Hvad mener du med mere frækhed i malemåden? Teknikken eller farver eller?

Der er slet ingen der har nævnt at jeg har konverteret ham - er det fordi det er pissedårligt :D Eller fordi det er som Roar vist en gang har udtalt "De bedste konverteringer er dem man ikke bemærker" ?

Brugeravatar
Hjelmen
The Arbiter

Indlæg af Hjelmen » lør dec 05, 2015 2:03 pm

Lidt mere kontrast kunne være et hit. Dybere skygger og skarpere highlights.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » tirs dec 08, 2015 9:34 pm

Jeg har fået lavet dybere lilla skygger og lysere skarpere highlights. Jeg har lavet kanterne på skulderpladerne metal, men jeg har ikke fjernet det gul. Jeg synes simpelthen han bliver kedelig hvis skulderpladerne ikke skaber noget POW... det kan være jeg ændre mening senere.

Efter at have skrevet lidt frem og tilbage med Stephan og blevet grundtig inspireret af hans Caine liste er jeg endt med følgende:
eCaine +5
2 Squire
1 Reinholdt
5 Rangers
4 Aiyanna & Holt
2 Taryn
3 eEiryss
3 Journeyman warcaster
12 Jakes +Centurion
2 Gorman
2 Arlan
19 Stormwall
55

... men det er som sagt hygge-maling så det er slet ikke sikkert det bliver færdigt.

Jeg har malet Barnabas, Ironback Spitter, Totemhunter og et objektiv, men jeg har ikke gidet at lave baser endnu.... også tillbage til Fall Out :wink:

Besvar